- Üye Girişi
Aydın Ticaret Odası Yönetimi olarak üyelerimizin uluslararası ticari hacmini arttırmak, ikili iş ilişkileri kurarak ihracat ve ithalat imkan ve fırsatlarını değerlendirmek, ortak yatırım ve teknoloji transferi kapsamında bilgi ve deneyimlerini arttırmak maksadıyla 2015 yılı içerisinde bir dizi yurtdışı iş gezisi etkinliği düzenlemeyi planlamış ve şu ana kadar 2015 yılı Yurtdışı İş Gezisi takvimimiz kapsamında ilki Bosna Hersek’e, ikincisi İtalya’ya olmak üzere 2 iş gezimiz gerçekleştirilmiştir. 14-17.Eylül.2015 tarihlerinde de Rusya iş gezimiz yapılacaktır.
Bu kapsamda 2015 yılı Yurtdışı İş Gezisi takvimimizde 4. etkinlik olarak; 09-12 Ekim tarihleri arasında 3 gece 4 gün sürecek olan iş gezimiz kapsamında Almanya Anuga 2015 Gıda İhtisas Fuarı ziyareti yapılacaktır.
Yazı altında taslak program ve ücret bilgilerinin yer aldığı 09-12 Ekim 2015 tarihlerinde düzenleyecek olduğumuz Almanya’nın Düseldorf şehrini kapsayan iş gezisi programı ile ilgili bilgi almak ve katılım teyidi vermek için 13 Ağustos Perşembe günü saat 17:00’a kadar Odamız 2132202 nolu telefonundan Kaan İrfan DEVLİ’ye başvurmanızı önemle rica ederiz.
Söz konusu İş gezimizin KOSGEB Yurt Dışı İş Gezisi Destekleri kapsamına alınması için çalışmalarımız devam etmektedir. Gıda sektöründen iş gezisine iştirak edecek üyelerimiz destekten faydalanabilecektir.
GEZİ TASLAK PROGRAMI:
1.GÜN 09 EKİM İZMİR - DÜSSELDORF
İzmir Atatürk Havalimanı dış hatlar terminalinde buluşma Saati :11:30 Sunexpres Hava yolları ile Düsseldorf hareket ediyoruz 14:30 Düseldorf varış özel aracımız ile 4* otelime transfer.Check-in işlemleri ardından TÜMSİAD Avrupa ikili görüsmeler için gidiyoruz. Akşam yemeği için seçilmiş Türk lokantamız geceleme otelimizde.
2.GÜN 10.EKİM DÜSSELDORF – BELÇİKA
Otelimizde kahvaltı yaptıktan sonra saat 09:00 da Belçika şehir turu için özel aracımızla hareket ediyoruz
Akşam yemeği için seçilmiş türk lokantamız geceleme otelimizde.
3.GÜN 11.EKİM KOLN GIDA FUARI
Otelimizde kahvaltı yaptıktan sonra saat 09:00 Köln Messe fuar alanına geçiş öğle yemeği için misafirlerimiz için hazırlanmış soğuk sandiviç ve mesrubat veriyoruz ardından aksam 18:00 seçilmiş Türk lokantasında Gala yemeği geceleme otelimizde.
4.GÜN 12 EKİM DÜSSELDORF – İZMİR
Otelimizde kahvaltı yaptıktan sonra misafirlerimiz için serbest zaman veriyoruz saat: 14:00 buluşma Dusseldorf havalımanına hareket edıyoruz saat: 18:35 hareket saatimiz İzmir e varıs 21:40.
GEZİ ÜCRETİ: Tek Kişilik Odada Kişibaşı 1290 euro
FİYATA DAHİL OLAN HİZMETLER
Sunexpress hava yolları ile gidiş dönüş uçak bileti
Havalımanı - Otel & Otel – Havalımanı transferi
4* otelde oda kahvaltı 3 gece 4 gün konaklama
Tüm seyahat boyunca rehberlik hizmetleri
Fuar tarihleri boyunca otel-fuar alanı –otel transferleri
Havalimanı vergileri – Yurt dısı çıkış harç pulu
Kapsamlı yurt dısı seyahat sigortas
Aksam yemekleri ücretleri
Belçika gezisi
TÜRKİYE – ALMANYA TİCARİ VE EKONOMİK İLİŞKİLERİ
Almanya, siyasi, ekonomik ve kültürel açılardan Türkiye’nin en önemli partnerlerinden biridir. Yılda 12 Milyar Euro’luk ticaret hacmiyle Almanya bir numaralı ticaret ortağımız olup, 4.2 milyar Euro’luk dış yatırımıyla ülkemizdeki yabancı sermaye sıralamasında üçüncü sırada gelmektedir. Üç milyonu aşkın Alman turist ülkemizi ziyaret etmektedir. Mali ve teknik işbirliği konularında da Almanya Türkiye’nin bir numaralı partneri konumundadır. Yukarıdaki alanlardaki yoğun ilişkilerimizin yanı sıra, bu ülkede yasayan 5 milyon dolayındaki Türk toplumu, Türk-Alman ikili münasebetlerini diğer ülkelerle ilişkilerimizde esine rastlanmayacak ölçüde özel bir konuma sokmaktadır.
Ulusal ve uluslararası istatistiklerde ortaya koyuyor ki, Almanya – sınırları içinde yaşayan 5 milyona yakın Türk nüfusunun da etkisiyle – Türkiye’nin ihracat-ithalat ve yatırımlar konusunda en önemli ekonomik partneri konumundadır. Türkiye’nin ihracatında 1.sırada, ithalatında ise Rusya’dan sonra 2. sırada olması nedeniyle Almanya, Türkiye için en önemli ticaret ortağı durumundadır. Bununla birlikte Türkiye Almanya’nın ithalatında halen 20. sırada, ihracatında ise 17. sırada bulunmaktadır.
TÜRKİYEALMANYA DIŞ TİCARETİ (Milyar Dolar )
İHRACAT
İTHALAT
DENGE
2014
13.286
19.318
-6.032
2013
12.235
21.521
-9.286
2012
11.887
20.069
-8.182
2011
11.656
20.136
-8.480
2010
10.321
15.361
-5.039
2009
9.783
14.096
-4.313
Kaynak: Dış Ticaret Müsteşarlığı
Almanya’yla ticari ilişkilerimizde Türkiye’den 5000’in üzerinde firma ya da kuruluş tarafından ihraç edilen ürünlerimizin, tekstil, konfeksiyon ve elektronikten gıda maddelerine kadar çok geniş bir yelpaze içinde yer aldığı görülmektedir. Almanya’ya ihracat yıllar itibariyle en az %80 oranında sanayi mamullerinden %20’ye yakın oranda ise tarım ve madencilik ürünlerinden oluşmaktadır. Sanayi ürünleri ihracatı içinde makinalar ve ulaşım araçları ile giyim sanayi ürünleri ana ihraç kalemlerini oluşturmaktadır. Tarım ürünleri ihracatı içinde ise meyve-sebzeler ve tütün-tütün mamulleri ana ihraç kalemlerini oluşturmaktadır.
İhracatımızda başlıca maddeleri; giyim eşyası ve aksesuarları, kara ulaşım araçları, tekstil elyafı ve mamulleri, meyve ve sebzeler, haberleşme cihazları, enerji üreten makine ve cihazlar, elektrikli makine ve cihazlar, metallerden nihai ürünler, kauçuk ve mamulleri oluşturmaktadır. Türkiye’nin Almanya’ya ihracatında halen önemli bir paya sahip olan tekstil ve konfeksiyon sektörünün, zamanla diğer ülkeler lehine kayacağı öngörülmekte olup, Türkiye’nin katma değeri yüksek olan diğer ürünlere ağırlık vermesi beklenmektedir.
Alman firmalarının son yıllarda üretim ve ithalatlarını Merkezi ve Doğu Avrupa Ülkelerine kaydırmaları ve son iki yıl içinde bu ülkelere yönelik vergi ve kotaların kaldırılması ihracat artışımızda bir yavaşlamaya neden olmuştur.
Almanya’dan ithalat yıllar itibariyle en az %90 oranında sanayi mamullerinden %10’a yakın oranda ise tarım ve madencilik ürünlerinden oluşmaktadır. Sanayi ürünleri ithalatı içinde kimyasallar ile makinalar ve ulaşım araçları ana ithal kalemlerini oluşturmaktadır. Tarım ürünleri ithalatında ise, dokumaya elverişli lifler ile hububat ve mamulleri ana ithal kalemlerini oluşturmaktadır.
İthalatımızda başlıca maddeleri ise; kara ulaşım araçları, sanayi kollarında kullanılan makine ve cihazlar, elektrikli makine ve cihazlar, plastik ve plastikten mamul eşya, enerji üreten makine ve cihazlar, demir çelik, eczacılık ürünleri ve organik kimyasal ürünler oluşturmaktadır.
Alman ekonomisinin kalbini imalat sanayi ve ilgili hizmet sektörleri oluşturmaktadır. En önemli imalat sektörleri sanayi makineleri, otomotiv ve kimya sanayi iken son yıllarda telekomünikasyon sektörü de önde gelen faaliyet alanlarından biri haline gelmiştir. Diğer sanayileşmiş ülkelerde olduğu gibi Almanya’da da hizmetler sektörünün önemi giderek artmıştır.
Türkiye’de faaliyette bulunan Alman menşeli firmaların sektörel dağılımına bakıldığında, hizmetler ve imalat sanayiinin yatırımda en fazla tercih edilen sektörler olduğu görülmektedir. İmalat sanayinde gıda, hazır giyim, kimyasal ürünler, elektrikelektronik, makine imalat, taşıt araçları imalat ve taşıt araçları yan sanayii ön plana çıkmaktadır. Hizmetler sektöründe ise Alman yatırımcıların ticaret, turizm, haberleşme, bankacılık ve yatırım finansmanı gibi alt sektörlerde yoğunlaştıkları görülmektedir.
Diğer taraftan 1960’lı yıllarda Almanya’ya “misafir işçi” olarak giden Türk vatandaşları, özellikle 1980’li yıllardan itibaren girişimciliğe yönelerek kendi iş yerlerini kurmuş ve işveren konumuna gelmişlerdir.
Almanya, pazar gözetimi ve denetimi konularında AB ülkelerine rehberlik eden, ciddi denetim ve yaptırım mekanizmaları olan bir pazar görünümündedir. Ülkeye yapılacak ihracatta Alman kurumlarınca belirlenen prosedürler eksiksiz takip edilmelidir. Almanya'nın bir kurallar ve standartlar ülkesi olduğu ve belirlenen yasal çerçevenin dışında iş yapmanın mümkün olmadığı unutulmamalıdır.
2010 yılında Türkiye ile Almanya arasındaki ticari ve ekonomik işbirliği hızlı bir şekilde artmıştır. Türkiye’de yabancı sermayeli şirketler arasında Almanlar yaklaşık 4500’le ilk sıraya yerleşmiştir. Türkiye'nin en büyük ticari ortağı olan Almanya ile dış ticaret hacmi, yaklaşık 30 milyar dolara yükselmiştir. Türkiye'nin, Almanya ile ekonomik ilişkilerinin 2010’daki hızıyla artmaya devam etmesi halinde, 2015’de Almanya’nın en büyük 10 ticari ortaklarından birinin Türkiye olması beklenmektedir.