- Üye Girişi
Aydın Ticaret Odası (AYTO) ve Güney Ege Kalınma Ajansı işbirliği ile dün gerçekleştirilen "Aydın Tarihi ve Turizmi" konulu panelde AYTO Başkanı Hakan Ülken Denizli – Aydın arasında yapılması konuşulan havaalanını gündeme getirdi. Ülken Denizli ve Aydın için ortak bir havaalanı yapılacaksa bunun Nazilli’den öteye geçmemesini istedi.
Konuşmasında turizmin olmazsa olmazının ulaşım olduğunu belirten AYTO Başkanı Ülken, “ Eğer ulaşım turistik noktalara rahat ve efektif değilse hiçbir anlamı yok. Dünyanın en iyi tarihi eserlerine ve aurasına sahip olabilirsiniz. Ama oraya ulaşım rahat değilse oraya insanlar ulaşmak için farklı çabaların içerisinde olmak zorunda kalıyor ise hiçbir anlamı yoktur. Onları satamazsınız, pazarlayamazsınız.” dedi.
Buharkent’te yapılan havaalanı Aydın’ın havaalanı değildir.
Denizli Aydın ortak havaalanının Buharkent’e yapılması fikrini eleştiren AYTO Başkanı Hakan Ülken, “Geçtiğimiz günlerde Denizli’de Sanayi Odamızın Başkanı ve oradaki birçok sivil toplum örgütünün kendi aralarındaki konuşmaları beyanatları basına yansıdı. Yanlış bir yatırım yapılmış, Denizli-Çardak’a yapılan havalimanına uçak sisten dolayı belli dönemlerde inip kalkamıyormuş. Denizliler de havalimanının Çardak’tan alınmasını istiyorlarmış. Denizli-Aydın arasına bir havaalanı yapılsın, Denizli-Aydın ortak havaalanı olsun demişler. Bunun yerini de Buharkent bölgesi olarak düşünmüşler. Kimse kusura bakmasın Buharkent’te yapılan havaalanı Aydın’ın havaalanı değildir. Denizli kendine havaalanı yapmak istiyorsa ki hakkıdır. İstediği yere havaalanını yapsın.”diye konuştu.
Çıldır Havaalanı Aktif Hale Getirilsin.
Başkan Ülken, konuşmasında Denizli-Aydın havaalanı adı altında Buharket bölgesinde havaalanı istemediklerini belirterek Çıldır Havalanı’nın aktif hale getirilmesini isteyerek “Iğdır’da ki çocukların havaalanı görme haklarına saygılıyız. Biz Aydının çocukların da havaalanı görme hakkının ellerline verilmesini , Aydın’da uçağı görmelerini istiyoruz.” dedi.
Ülken konuşmasına şöyle devam etti.
“ Eğer Denizli-Aydın arasına ortak bir havaalanı yapılma fikri var ise otobandan 45 dk süre ile ulaşılabilen bir Adnan Menderes Havaalanı’nın olduğu bir ortamda Nazili sınırlarını geçmeyecek bir alana Denizli-Aydın havaalanı yapılsın ve Denizli-Aydın otobanı hayata geçirilsin. Eğer iki il için ortak bir havaalanı yapılacaksa; Denizli’den otobandan 60-70 km öteye Çardak’a gideceğine Denizlililer 70-80 km bu tarafa gelsinler ortada buluşalım. Ve her şart altında Denizli-Aydın-İzmir hızlı tren hattının 2023 planına alındığını bildiğimiz bu hattın 2023’de olmasının çok geç olacağını ve Denizli-Aydın-İzmir hızlı tren hattının olabilecek en kısa sürede realize edilmesi gerektiğini ifade ediyoruz. Bunu da bekliyoruz.”