- Üye Girişi
Sayın Üyemiz,
Sıfır Atık Yönetmeliği’nin sıfır atık yönetim sistemini oluşturulmasına yönelik uygulama takviminde yer alan kurum/kuruluş/işletmeler tarafından, yönetmelikte belirtilen sürelerin bitimine kadar, yönetmeliğin Ek-3’ünde yer alan Sıfır Atık Yönetiminin kurulması için belirlenen kriterler doğrultusunda sistemin kurularak, Entegre Bilgi Sistemi Sıfır Atık Uygulaması üzerinden Temel Seviye Sıfır Atık Belgesi’nin alınması gerektiği bildirilmektedir.
2872 sayılı Çevre Kanunu’nun 11.maddesinde; “Atıkların üretiminin ve zararlarının önlenmesi veya azaltılması ile atıkların geri kazanılması ve geri kazanılabilen atıkların kaynağında ayrı toplanması esastır. Sıfır atık yönetim sistemini kurarak belge alanlar, türlerine göre kaynağında ayrı biriktirdikleri atıklarını, Bakanlık çevre lisansı almış atık işleme tesislerine geri kazanımı sağlanmak üzere verebilir. Atık yönetim planlarının hazırlanmasına ve sıfır atık yönetim sistemine ilişkin usul ve esaslar Bakanlıkça çıkarılan yönetmelikle belirlenir ve bu çerçevede sıfır atık yönetim sisteminin kurulması ve işletilmesi zorunludur” Aynı Kanunun 20. maddesi (cc) bendinde de; “11 inci maddede belirlenen sıfır atık yönetim sistemini kurmayanlara ve/veya kurduğunu belgelemeyenlere 27.240,00 (yirmiyedibinikiyüzkırk) TL idari para cezası verilir.” hükümleri bulunmaktadır.
Bu kapsamda, Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürlüğü’nce ilgili mevzuat hükümleri gereğince yapılacak denetimlerde herhangi bir ihlalle karşılaşılmaması için Temel Seviye Sıfır Atık Belgesi alma yükümlülüğü bulunan, ancak halen almamış olan kurum/kuruluş ve işletmelerin 23.12.2022 tarihine kadar Sıfır Atık Bilgi Sistemi üzerinden belge alması gerektiği bildirilmektedir.
Üyelerimizin dikkatine sunulur.